25 juni 2008, 19:52
|
|
Joomlers Spammer
|
|
Leeftijd: 45
Oplossingen: 0
|
|
Re: Joomla 1.5. + VM 1.1. + iDeal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door David-Andrew
Ik was op zoek naar verschillen tussen OSC en VM, kent iemand een lijstje?
Ik denk namelijk dat OSC totaal GEEN goede voordelen heeft op J! en VM.
|
Ik draai met beiden, dus dat kan ik wel voor je op een rijtje zetten.
Voordelen OSCommerce;
Zeer stabiel en veilig medium - weinig tot geen lekken, dus ook niet constant hoeven te updaten.
Standaard een goed facturatiesysteem en voorraadbeheer ingebouwd.
Keuze uit honderden extenties (een dikke 4.800), je kan het zo gek niet verzinnen of het bestaat al.
Een zeer grote communie (de hoofdsite heeft ruim 180.000 leden) waar tussen ook veel programmeurs zitten.
Ondersteuning en extenties zijn gratis, ook voor de betaalcomponenten.
Nadelen OSCommerce;
Geen automatische installaties, alles moet handmatig worden toegevoegd.
Weinig mogelijkheden wat betreft het wijzigen van de layout.
Het is puur en alleen een webwinkel, dus weinig tot geen mogelijkheden tot het toevoegen van extra content items.
Voordelen Virtuemart;
Automatische installatie.
Omdat het op Joomla draait zeer veel mogelijkheden wat betreft layout, het toevoegen van content en overige (niet webwinkel gerelateerde) extenties.
Nadelen Virtuemart:
Wil je extra niet standaard opties binnen Virtuemart, dan zal je net als bij OSC deze handmatig moeten aanbrengen.
Zeer matig facturatiesysteem en voorraadbeheer.
Weinig extenties.
Kleinere communie (de VM site heeft 8.000 leden), dus ook minder programmeurs.
Mijn persoonlijke mening is als volgt;
Virtuemart is zeer zeker een webwinkel met potentie.
Groot nadeel vind ik echter dat er zeer weinig extenties zijn.
Door dit gebrek, is het vaak alleen mogelijk een extentie tegen betaling te nemen of te laten ontwikkeling.
Ondersteuning vanuit de communie is er dan ook niet vaak voor deze extenties, want voor ondersteuning moet worden betaald.
Het grootste voordeel van Virtuemart is eigenlijk Joomla zelf, waarmee je zeer veel mogelijkheden hebt wat (Joomla) extenties, content en layout betreft.
Tevens is dat dan ook weer een nadeel, want Joomla zelf en haar extenties hebben vaak lekken waardoor er met grote regelmaat geupdate dient te worden.
Aan m'n laatste OSC webwinkel was ik zeer veel tijd kwijt, door al dat handmatige toevoegen.
Tevens miste ik eigenlijk een gedegen mogelijkheid tot het toevoegen van extra content en het bepalen van de layout.
Achteraf liep ik toch weer tegen zaken aan die standaard niet in VM zaten, die ik vervolgens eerst zelf moest uitzoeken en daarna handmatig verwerken.
Affijn, puntje bij paaltje was ik ondertussen meer tijd kwijt als bij een OSC installatie, want daar liggen de extenties (gratis) voor het oprapen.
Ik denk dat wanneer ik weer een webwinkel met Joomla moet maken ik toch weer een beetje neig naar een simpele koppeling vanuit Joomla naar OSC.
Wat een verademing is dat al die reeds bestaande extenties, een stabiel platvorm en gedegen facturatie en voorraadsysteem.
Dan maar simpelweg de inlog vanuit Joomla uitschakelen en alleen in OSC toestaan.
Laatst gewijzigd door Dimage; 25 juni 2008 om 19:54
|