|
Er zijn vandaag 243 nieuwe berichten
|
||||||
| Registreer | Forum regels | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Joomla! nieuws (Inter)nationaal Joomla! nieuws en aanverwante zaken. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
||||
|
||||
|
Nadeel is wel vindt ik dat heel vel 1.0 templates niet werken in joomla 1.5 dus zal de klant over moeten stappen naar een andere template of je moet je erg gaan verdiepen in het omzetten ervan.
Heb nl subblack omgezet voor de vrouw maar dat met de nodige moeite/aanpassingen.
|
||||
|
||||
|
Mijn ervaring is dat wanneer een template correct is geprogrammeerd is volgens w3c, dat deze ook makkelijk is te vertalen naar een joomla 1.5 template. Dat zou niet veel moeite zijn indien je enige kennis in xhtml php hebt.
|
||||
|
||||
|
Dan snap ik niet waarom er nog zo weinig omgezet zijn.
|
||||
|
||||
|
Het wordt de komende tijd stressen om alles om te zetten. Hopelijk komt er een eindversie. Dat zal nog beter zijn.
Standaard handleiding Joomla! en Virtuemart zie http://ict.martinbronkhorst.nl Persoonlijke website: www.martinbronkhorst.nl Zelf je topic afsluiten? Lees hier hoe dat moet. Zoek je een antwoord op je vraag? Kijk dan eerst in de FAQ of de Help-pagina's. |
|
|
|||
|
|||
|
Ik was al wat aan het experimenteren op een testsite met 1.5 en ben uit interesse eens gaan kijken wat er nog in de toekomst te verwachten valt.
Ik zag dat er een 1.6 versie gaat aankomen. Belangrijke punten zijn daarbij dat 1.0 legacy mode volledig komt te vervallen. Er wordt uitsluitend nog maar 1 versie terug ondersteund in Legacy, dit betekent dus dat alleen de 1.5 extenties in J1.6 onder Legacy zullen werken. Citaat:
Citaat:
Voor zover ik begrijp zal 1.6 nog even op zich laten wachten. Leek me echter verstandig dit (nogmaals?) even aan te halen. Dus draai je een 1.5 site waarbij de legacy mode aan staat, ga daar dan zo snel mogelijk mee aan de slag om deze volledig 1.5 te draaien. Controleer tevens voor de zekerheid of je host al over is op php5
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Vind iid wel dat er nu nog te weinig native produkten zijn...
|
|||
|
|||
|
K*t ik heb 120 sites lopen op 1.x
en die zijn voor het grootste gedeelte allen gevuld. Hoe ga ik in godsnaam overstappen en belangrijker mijn template? Iemand enig idee? of wellicht zin om het te doen ![]() kortom hoe ga ik dat aanpakken.
|
||||
|
||||
|
Citaat:
![]() Je kunt in het marktplaats forum een oproep plaatsen voor hulp bi het omzetten van je templates. Wel of niet tegen betaling ;-) 120 sites blijft veel werk om om te zetten
|
|
|
|||
|
|||
|
vertel mij wat maar een groot deel mag wat mij betreft een schone install zijn.
dus 1 origineel en dan knippen en plakken als dat kan. maar ik heb nog een 10 maanden ![]() wat doe jij de komende tijd superdaantje? 10 euro per site
|
||||
|
||||
|
Citaat:
![]() ![]() Maar goed weer even ontopic. Ik had gehoopt en verwacht dat met het uitkomen van J1.6 de aankondiging zou komen voor een einddatum voor de ondersteuning van de 1.0 serie. Ik zou dat persoonlijk wel een mooi moment hebben gevonden, vind het persoonlijk nog iets te vroeg om op 22 juli 2009 de support volledig te stoppen aangezien er nog vele tienduizenden (ook grote) websites op 1.0 draaien. Gerard
| DanceMusic4u - Online Music Community | Laatst gewijzigd door dm4u; 21 oktober 2008 om 00:16 |
|
|
||||
|
||||
|
Ben bang dat mijn uurloon een heel stuk hoger ligt. Maar het markt plaats forum is hier de beste plek voor
![]() Er zijn verschillende manieren om te updaten.... meeste worden wel genoemd hier op het forum
|
|
|
|||
|
|||
|
120 sites
![]() Wees blij dat ze nog niet op 1.5 stonden, dan had je ondertussen al 840 (120 x 7) updates moeten uitvoeren. Wat dat grote deel met een schone instal betreft. Ik weet niet of je daar al een standaard basis inhoud op wil hebben? Maak dan gewoon 1x een opzet en gebruik Joomlapack. Verder zou ik wel wachten op J1.6 anders zit je straks weer met extenties die daar niet op draaien.
|
|||
|
|||
|
dat is ook de grote reden dat ik nog niet overstapte al die updates van het afgelopen jaar. En ik denk zelf dat het eind nog lang niet in zicht is, gezien het feit dat vele 1.5 sites worden gehacked.
Joomlapaak? ken ik nog niet wat ik altijd deed was een backup van de databse en via ftp alle mappen uploaden en dan de config.php plaatsen. en natuurlijk dbase knippen en plakken. Ik ben id.d. bang dat ik beter op 1.6 kan wachten want ik begrijp dat er dan nog veel meer niet kan en zelfs niet compatible met 1.5 op basissite.info-nederland.nl probeer ik het template werkend te krijgen
Laatst gewijzigd door D.O.C.; 20 oktober 2008 om 19:59 |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Het zou kunnen dat er iemand een 3rd party extensie hiervoor maakt... maar dat is afwachten. Migreren met tussenstappen van 1.5 naar 1.6 kan wel.
|
||||
|
||||
|
Dank voor je oplettendheid Marijke, is inmiddels gecorrigeerd.
Gerard
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Opgelost - CB 1.1, Joomla 1.0. 13 en IE 7 | SpellenArena | Joomla Extensies | 1 | 10 februari 2008 14:53 |
| Afgehandeld - Update van Mambo 4.5.3 naar Joomla 1.0 | ameverse | Installatie, Upgrade en Backup | 2 | 3 februari 2007 13:42 |