|
Er zijn vandaag 243 nieuwe berichten
|
||||||
| Registreer | Forum regels | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| DutchJoomla.org Hier plaatsen wij aankondigingen en mededelingen. Tevens kun je in het Feedback forum terecht voor vragen en/of opmerkingen over de website, de organisatie en alle overige zaken m.b.t. DutchJoomla.org. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
||||
|
||||
In Joomla 1.5 is het lastig om gebruikers-accounts goed te beheren doordat er maar een paar groepen bestaan waarin je gebruikers kan plaatsen.Dit is, ook volgens Joomla zelf, een enorme beperking van het systeem. En daarom zijn de makers van Joomla 1.6 van plan om hier verandering in te brengen. Er wordt gewerkt aan een toegangsbeheer systeem (ACL) waarin je zelf groepen kan aanmaken. Aan deze groepen kan je gebruikers-accounts toevoegen. Ook is het mogelijk om een gebruiker in meerdere groepen toe te voegen. Vervolgens kan je dan deze groepen toegang geven tot extensies, lees rechten, schrijfrechten, beheer-rechten etc. Rechten verlopen via een boom-constructie zodat je bijvoorbeeld als administrator alle onderliggende rechten automatisch overerft. Ook is het mogelijk om toegang te blokkeren waarmee je het automatisch overerven van rechten weer kan beïnvloeden. Je staat helemaal vrij in het aanmaken van rechten. Maar de groepen "Publiek", "Geregistreerd" en "Super administrator" zullen niet te wijzigen zijn. Dit is gedaan om er zeker van de te zijn dat je niet per ongeluk jezelf buiten kan sluiten. Naast deze rechten zijn er nu in Joomla 1.5 ook nog de bekijk-rechten "Publiek", "Geregistreerd" en "Speciaal". Deze zullen er ook zijn in 1.6 en daarnaast maakt het je mogelijk om meerdere niveaus toe te voegen waarin aan te geven is wie op deze niveaus bekijk-rechten hebben. More... |
|
|
|||
|
|||
|
Is dit geen nieuws wat al zo'n 3 maanden (of zelfs langer) bekend is......?
G.
|
||||
|
||||
|
Ja en nee....
Wat er staat is inderdaad niet heel verrassend nieuw meer. Maar het artikel is gewoon gisteren geplaatst (zie de bron) dus dan is het gewoon ook een nieuw bericht. Ook is het een kleine update hoe de gang van zaken zijn rond 1.6.
Standaard handleiding Joomla! en Virtuemart zie http://ict.martinbronkhorst.nl Persoonlijke website: www.martinbronkhorst.nl Zelf je topic afsluiten? Lees hier hoe dat moet. Zoek je een antwoord op je vraag? Kijk dan eerst in de FAQ of de Help-pagina's. |
|
|
|||
|
|||
|
Oud nieuws in een nieuw jasje dus.... zal het er maar op houden dat het komkommer tijd is.
G.
|
||||
|
||||
|
Niet helemaal...
Want mijn laatste regel is: Citaat:
Standaard handleiding Joomla! en Virtuemart zie http://ict.martinbronkhorst.nl Persoonlijke website: www.martinbronkhorst.nl Zelf je topic afsluiten? Lees hier hoe dat moet. Zoek je een antwoord op je vraag? Kijk dan eerst in de FAQ of de Help-pagina's. |
|
|
||||
|
||||
|
Dit bericht maakt meer bekend over hoe het gaat werken en over wat de status is.
|
|
|
|||
|
|||
|
Is er al wel bekend wanneer deze release ongeveer uit gaat komen?
|
|
|
|||
|
|||
|
hallo, ben zo benieuwd naar de 1.6!!!!!! Wanneer?wanneer?wanneer?
groetjes, Lien |
|
|
||||
|
||||
|
Voordat deze vraag nog vaker wordt gesteld, kan ik bij deze iedereen vertellen dat er noet NIETS bekend is over de oplevering van een volgende release van Joomla! 1.6
Zodra wij, van welke kant dan ook, nieuws over een Release-datum hebben, houden we jullie uiteraard op de hoogte. Tot nu toe was de release op 22 juli 2009 de laatste oplevering. En zoals Decrypt als schreef, wordt er verder stevig door ontwikkeld aan de nieuwe Joomla! 1.6
Wouter Support vragen graag in het forum plaatsen en niet per PM of e-mail. Zelf je topic afsluiten? Lees hier hoe dat moet. Zoek je een antwoord op je vraag? Kijk dan eerst in de FAQ of de Help-pagina's. |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo, dat begrijp ik best hoor.
Ik was eigenlijk gewoon 'hyper-enthousiast'!!! ![]() groetjes, Lien |
|
|
|||
|
|||
|
Dat zelfde geldt voor mij.
We wachten rustig af
|
|
|
||||
|
||||
|
Als de versie uitkomt wacht ik nog een poosje, tot ik zeker weet dat de versie helemaal stabiel is, lijkt me verstandig.
Zoek eerst eens letterlijk op je vragen in Google of in dit Forum, dat scheelt die luie kater een hoop werk. ![]() Kom je er dan nog niet uit? Kijk dan in de FAQ of de Help-pagina's. Zelf je topic afsluiten? Lees hier hoe dat moet. Site's: www.oldfox.nl en www.antiekroute-veluwe.nl I need coffee!!
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield; 8 oktober 2009 om 00:59 |
|
|
|||
|
|||
|
Ik vraag mij af wat de nieuwe ACL nu werkelijk toevoegt aan de huidige ACL in 1.5.
Waar ik echt op zit te wachten is de mogelijkheid dat een auteur enkel zijn eigen artikelen kan publiceren en bewerken zonder dat hij berichten van anderen kan bewerken. Zit dat ook in 1.6? |
|
|
||||
|
||||
|
Euh, een auteur kan nu toch al alleen zijn eigen artikelen aanpassen?
|
|||
|
|||
|
ik wil het graag gaan gebruiken om groepen van users toegang te geven tot bepaalde menu-items. Zit met smart te wachten op 1.6!
|
![]() |
| Discussietools | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Tip! - Joomla 1.6 Beta komt er aan (augustus) | gerpol | Joomla! 1.6 | 36 | 26 oktober 2009 09:50 |
| Nieuwsbericht - Joomla! 1.6 Alpha Vrijgegeven | walsemgeest | DutchJoomla.org | 8 | 23 juni 2009 20:31 |
| Afgehandeld - Joomla 1.6 | tafa74 | Overige | 1 | 11 mei 2008 19:57 |