|
Er zijn vandaag 235 nieuwe berichten
|
||||||
| Registreer | Forum regels | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| DutchJoomla.org Hier plaatsen wij aankondigingen en mededelingen. Tevens kun je in het Feedback forum terecht voor vragen en/of opmerkingen over de website, de organisatie en alle overige zaken m.b.t. DutchJoomla.org. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
||||
|
||||
|
De makers van JoomlaPack lieten vandaag weten dat ze hun OpenSource-project verder willen gaan uitbreiden dan alleen Joomla!
Omdat het niet mooi zou staan als een backup-extensie voor bijvoorbeeld WordPress ook ' JoomlaPack' zou heten, is er gezocht naar een nieuwe naam. Om in de naamgeving van Joomla! te blijven, is gezocht naar een vertaling van het woord 'Computer Backup' in het Swahili. Daar spreken ze van: ' Akiba'. Een internationale uitspraak hiervan is geworden: ' Akeeba' Gelukkig werd erbij aangegeven dat zowel de backup-software, de documentatie en de support op hun forum in ieder geval gratis blijven. We kunnen dus ook in 2010 iedereen blijven adviseren een backup van de website te maken met deze extensie. Alleen moeten we dus even wennen aan de nieuwe naam. Maak vanaf nu je JoomlaPack-backup dus met Akeeba Backup Ook wordt er achter de schermen al hard gewerkt aan een versie 3. Deze versie zal ook geschikt zijn voor Joomla! 1.6. More... |
|
|
||||
|
||||
|
Ik heb het geinstalleerd en een backup gemaakt. Alles gaat goed, maar wat ik me afvraag, hoe zet ik de backup terug als het fout gaat?? (zal wel stomme vraag van mij zijn)
|
|
|
||||
|
||||
|
60csx,
in de eerste plaats welkom op het forum van DutchJoomla! Er zijn geen stomme vragen, alleen .. (juist soms..). Terugezetten backup in hoofdlijnen is vrij simpel. Als je het backup-bestand hebt (gezipt of in jpa) kun je dit inclusief het kickstart.php bestand op een locatie naar wens (kan dus ook een andere server zijn). daar plaatsen/uitpakken. Door in je browser de url van de (nieuwe) locatie in te tikken, wordt je automatisch door JoomlaPack/Akeeba door de herstelprocedure geleid.
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Opgelost - doelmap backup joomlapack | Jecrvali | Installatie, Upgrade en Backup | 5 | 7 december 2009 15:44 |
| Opgelost - JoomlaPack: Backup failed | thomasson | Joomla Extensies | 2 | 3 november 2009 10:29 |
| Open - JoomlaPack: Backup required! | xperod | Installatie, Upgrade en Backup | 8 | 2 oktober 2009 19:02 |
| Opgelost - backup maken met joomlapack | kelderg | Installatie, Upgrade en Backup | 2 | 20 juni 2009 20:34 |
| Opgelost - Backup database met Joomlapack 1.1 | svenster | Overige | 2 | 15 juli 2008 13:06 |