Ga terug   DutchJoomla! Forum > Joomla! Nieuws en Mededelingen > DutchJoomla.org
Er zijn vandaag 235 nieuwe berichten

DutchJoomla.org Hier plaatsen wij aankondigingen en mededelingen.

Tevens kun je in het Feedback forum terecht voor vragen en/of opmerkingen over de website, de organisatie en alle overige zaken m.b.t. DutchJoomla.org.

Reageren

Discussietools
Oud 26 februari 2010, 08:30
DutchJoomla!'s schermafbeelding
DutchJoomla! DutchJoomla! is offline

Leeftijd: 4
Oplossingen: 0
Standaard Joomla! 1.6 Stable komt misschien eind maart 2010 uit

Onlangs, werd op de officiële Joomla 1.6 pagina het volgende geschreven:
"Het is onmogelijk om een definitieve datum te noemen voor de eerste uitgave van Joomla! 1.6. Onze "beste" voorspelling is dat er een Beta 1 beschikbaar komt in februari 2010 en dat er een eerste stabiele versie beschikbaar komt aan het eind van maart 2010. We kunnen diet alleen maar opleveren als het project voldoende vrijwillige ondersteuning krijgt van de ontwikkelaars."

Velen wachten al heel lang op Joomla! 1.6. Toch denken wij, van DutchJoomla, dat het beter is te wachten op de eerste stabiele versie (Joomla! 1.6 Stable), dan dat er nu geforceerd een instabiele Beta-versie wordt opgeleverd, waarmee website-beheerders, eindgebruikers en ontwikkelaars tegen lastige problemen aanlopen.

In Joomla! 1.6 zitten wel enkele zeer goede veranderingen ten opzichte van Joomla! 1.5. Het is dus wel belangrijk dat deze aanpassingen goed zijn uitgewerkt voordat Joomla! 1.6 wordt opgeleverd aan de Joomla!-wereld.

Voor velen zijn op dit moment de meest belangrijke aanpassingen: het redirect component en de verbeterde ACL (Access Controll List).

Hiervan is meer te zien in de onlangs uitgebrachte video's die in het artikel hieronder te zien zijn.

More...
Met citaat reageren
Oud 26 februari 2010, 10:00
George V.'s schermafbeelding
George V. George V. is offline

Leeftijd: 43
Oplossingen: 145
Standaard Re: Joomla! 1.6 Stable komt misschien eind maart 2010 uit

Ik kijk er naar uit. Het is overigens sneller dan ik had verwacht.

www.jteamwork.com KvK 01161737
Zelf je topic afsluiten? Lees hier hoe dat moet.
Zoek je een antwoord op je vraag? Kijk dan eerst in de FAQ of de Help-pagina's.
Vragen gesteld via PM of email worden niet beantwoord.
Met citaat reageren
Oud 26 februari 2010, 20:36
marcos86 marcos86 is offline
Nieuwkomer

ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt en ga zo gauw de beta uit komt hem meteen testen.
Met citaat reageren
Oud 27 februari 2010, 09:22
D.O.C. D.O.C. is offline
Top Joomler

Oplossingen: 1

is er al meer bekend over de eventuele upgrade mogelijkheden vanuit 1.5 ?
of is dit weer net zoals van 1.15 naar 1.5 een klote klus

Met citaat reageren
Oud 27 februari 2010, 09:47
tijnus tijnus is offline
Joomler

Ik ben benieuwd, hoop idd niet dat het moeilijk is om het geheel naar 1.6 te lepelen, heb net mijn site af in 1.5....
Met citaat reageren
Oud 1 maart 2010, 01:35
mrmark71 mrmark71 is offline
Senior Joomler

Hallo allemaal,

Daar ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar. Kunnen we volstaan met een sinmpele update om van 1.5 naar 1.6 te komen of moeten we weer hele toeren uithalen om te upgraden?

Zelf heb ik nog 2 sites draaien die ik nog moet upgraden van 10.15 naar 1.5.

Het is sowieso niet verstandig om een beta te draaien. Laat de mensen hun werk doen, zodat we straks een goede stable versie hebben. Ik ben er wel heel erg benieuwd naar.

Groeten, Mark.
Met citaat reageren
Oud 1 maart 2010, 10:06
jolly66 jolly66 is offline
Nieuwkomer

Exclamation Re: Joomla! 1.6 Stable komt misschien eind maart 2010 uit

Een Stable versie????
Er komt eerst een Beta relase en deze staat als alles goed gaat voor 't eind van deze maand gepland.
Dus blijf nou allemaal even met beide voeten op de grond!!
En of we simpel kunnen updaten? Ik betwijfel het.
Ben trouwens benieuwd hoe e.a. gaat lopen bij een update met de plugins en componenten die je nu gebruikt dus de 1.5 versie. Of deze één op één kunnen worden omgezet?
Daar zet ik ook de nodige vraagtekens bij.

Ik begin niet eerder met upgraden tot de definitieve stable relase er is.

Laatst gewijzigd door jolly66; 1 maart 2010 om 10:17
Met citaat reageren
Oud 3 maart 2010, 20:10
CommandCrowd's schermafbeelding
CommandCrowd CommandCrowd is offline
Joomler

Leeftijd: 18
Post Re: Joomla! 1.6 Stable komt misschien eind maart 2010 uit

Bericht:
Een Stable versie????
Er komt eerst een Beta relase en deze staat als alles goed gaat voor 't eind van deze maand gepland.
Dus blijf nou allemaal even met beide voeten op de grond!!
En of we simpel kunnen updaten? Ik betwijfel het.
Ben trouwens benieuwd hoe e.a. gaat lopen bij een update met de plugins en componenten die je nu gebruikt dus de 1.5 versie. Of deze één op één kunnen worden omgezet?

Dit soort dingen worden in de filmpjes vertelt die via de links in vorige post op de frontpage te vinden zijn!

Zo vertelt die persoon daarin dat updaten wel gaat, maar dat het op sommige vlakken nog een gedoe kan worden omdat categorieën en secties samengevoegd zijn (zo ongeveer wat hij zei), en dat je daar dus aanpassingen in zult moeten treffen.

Ook bevat 1.6 geen legacy mode meer, dus plugins die je nu werkend hebt in legacy mode, zullen het niet meer doen. Van componenten weet ik het niet, wie weet dat die ook de nodige updates moeten krijgen aangezien sommige componenten gebruik maken van het standaard ACL systeem dat zich in 1.5 bevind en niet van een dynamisch ACL systeem (maar dit weet ik niet, geen expert in componenten )

Wel is het zo, dat als er links uitvallen met 1.5, je die met de nieuwe redirect component goed kan zetten omdat bij elke 404 die joomla krijgt, hij de aangevraagde URL bewaart. Wel is het vervelend dat je dit (achteraf) handmatig moet doen. Maar niet alles kan automatisch gemaakt worden

En ze doen hun best om het zo snel mogelijk af te krijgen, maar het is ook wel zo dat ze volledig moeten vertrouwen op de support van Open Source Programmers, en het moet idd helemaal werken, daar zijn ze erg op uit. Dus het kan nog even duren. Maar het eind is wel een stuk dichterbij!!

Hopelijk heb ik de vragen die de vorige Joomler stelde zo een beetje beantwoord.

Fijne avond allemaal!
Oud 4 maart 2010, 13:10
pd0rok's schermafbeelding
pd0rok pd0rok is offline
Nieuwkomer

Leeftijd: 38
Stuur een bericht via MSN naar pd0rok Stuur een bericht via Skype™ naar pd0rok

Oke dat is heel goed nieuws, komt er ook update uit dat ik van Versie 1.5.15 DutchJoomla naar Versie 1.6 of moet dan gehele versie er op zetten dan wel eerst de oude wissen.

Kan iemand mij vertellen hoe dat zit.

Alvast mijn dank voor je antwoord,
Oud 4 maart 2010, 13:32
MaartenN's schermafbeelding
MaartenN MaartenN is nu online

Leeftijd: 22
Oplossingen: 82

ik vind jullie allemaal wat voorbarig. 1.5.15 gaat echt niet de laaste 1.5 release zijn voor de stable release van 1.6.0 hoor!

eerst nog maar eens zien wanneer die beta uitkomt, ik heb volgens mij nog geen een keer gezien dat de genoemde datum ook daadwerkelijk gehaald is... (er zou bijvoorbeeld iedere 6 weken een release zijn, we hebben er nu 2 (alpha releases) gehad... en met de release van 1.5 was het niet anders als ik me goed herinner)

in ieder geval verwacht ik nog geen stable release voor de komende maanden, dus om je nu al druk te gaan maken over updaten en zo is in mijn optiek véél te vroeg.

natuurlijk is dit niet bedoeld als negatief punt over de ontwikkelaars; het is gewoon heel veel werk en ze zijn afhankelijk van open source ontwikkelaars én ze willen het (terecht) volledig werkend hebben. 't is meer dat ik geen zin heb in al die teleurgestelde mensen die nu gaan zitten wachten op 1.6 en over een paar maanden nog precies zo zitten.

ook is 1.5 niet meteen dood zodra 1.6 uitkomt, zolang je site toch werkt op 1.5 en je hebt de onderdelen van 1.6 niet direct nodig, waarom zou je je dan zo druk maken om direct op de dag van de release te willen upgraden? ik zou gewoon rustig wachten tot ie (stable) uit is, dan kijken wat ervaringen zijn van anderen m.b.t. upgraden van bepaalde extensies, of kijken wat de ontwikkelaar van de extensie er zelf aan doet en dan pas je eigen plan gaan trekken voor upgraden, als je dat nog steeds zo graag wilt.

voor nu luidt mijn devies dus: rustig zitten en afwachten en voor nu lekker doorgaan met joomla.1.5!
Oud 9 maart 2010, 17:30
kleinspr's schermafbeelding
kleinspr kleinspr is offline
Joomler

? Kan je provider het aan??

voor Joomla heb je minimaal PHP 5.2+. MySQL 5.0.4 nodig
als je een provider zoekt staat dit meestal niet in de specs

hoeveel % van de providers kunnen dit aanbieden?
PHP 5.2 wel , maar SQL 5.0.4.......

de eerste die ik gebruik de komende maand nog niet
de tweede is dit nog aan het onderzoeken

(sorry ik ga geen namen noemen, ik heb ze nog langer nodig)
Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 17:36
Lazy Garfield's schermafbeelding
Lazy Garfield Lazy Garfield is offline

Oplossingen: 243

Citaat:
In mijn systeeminformatie staat:
Databaseversie: 5.0.45

Dan heb ik blijkbaar een goede hoster maar dat wist ik al.

Site's: www.oldfox.nl en www.antiekroute-veluwe.nl

I need coffee!!
Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 19:48
Woodyb's schermafbeelding
Woodyb Woodyb is offline
Nieuwkomer

Leeftijd: 40
Stuur een bericht via ICQ naar Woodyb Stuur een bericht via Skype™ naar Woodyb

We zullen toch nog even wat langer dan eind Maart
Geduld word beloond

Bron: Joomla.org

Future Release Predictions

It is impossible to give a definite time for future releases of Joomla 1.6. Our best "guess" for the availability of future versions is late March 2010 for Beta 1 and late April of 2010 for the first stable version. The ability to deliver at these times is directly proportional to the amount of volunteer help the project receives.
Joomla RuleZzzz
Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 20:04
Lazy Garfield's schermafbeelding
Lazy Garfield Lazy Garfield is offline

Oplossingen: 243

Citaat:
ook is 1.5 niet meteen dood zodra 1.6 uitkomt, zolang je site toch werkt op 1.5 en je hebt de onderdelen van 1.6 niet direct nodig, waarom zou je je dan zo druk maken om direct op de dag van de release te willen upgraden? ik zou gewoon rustig wachten tot ie (stable) uit is, dan kijken wat ervaringen zijn van anderen m.b.t. upgraden van bepaalde extensies, of kijken wat de ontwikkelaar van de extensie er zelf aan doet en dan pas je eigen plan gaan trekken voor upgraden, als je dat nog steeds zo graag wilt.
Dit vind ik de meest wijze woorden die in dit topic geschreven zijn.

Site's: www.oldfox.nl en www.antiekroute-veluwe.nl

I need coffee!!

Laatst gewijzigd door Lazy Garfield; 9 maart 2010 om 20:09
Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 20:09
MaartenN's schermafbeelding
MaartenN MaartenN is nu online

Leeftijd: 22
Oplossingen: 82

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kleinspr Bekijk bericht
? Kan je provider het aan??

voor Joomla heb je minimaal PHP 5.2+. MySQL 5.0.4 nodig
als je een provider zoekt staat dit meestal niet in de specs

de eerste die ik gebruik de komende maand nog niet
de tweede is dit nog aan het onderzoeken

(sorry ik ga geen namen noemen, ik heb ze nog langer nodig)
je hebt wel een punt, ik heb het eens na gekeken en niet al mijn sites draaien inderdaad op een sql versie die hoog genoeg is (waarbij wel opvalt dat de duurdere hosters het beter voor elkaar hebben dan de prijsvechters, verrassend ), het gaat van 5.0.27 tot 5.0.87 bij mij...

maar mijn ervaring is dat als je het lief vraagt, je best nog wel eens wat voor elkaar krijgt bij sommige hosters (ook ik noem maar ff geen namen) heb het al een paar keer voor elkaar gekregen om mijn site te laten verhuizen naar een betere server omdat de php versie die ik toebedeeld had gekregen niet goed genoeg was voor mijn doeleinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Garfield Bekijk bericht
Dit vind ik de meest wijze woorden die in dit topic geschreven zijn.
*voelt zich vereerd*

ikzelf verwacht nog geen stable release voor de komende maanden eigenlijk, eerst maar eens zien wanneer die beta uitkomt en wat dat allemaal met zich meebrengt, het kan zo maar zijn dat tussen beta en stable ook nog een aanzienlijke tijd gaat zitten hoor, hoewel ze nu maar over een maand spreken, maar dat geloof ik dus niet helemaal...
we zullen zien

Laatst gewijzigd door MaartenN; 9 maart 2010 om 20:10
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten