|
Er zijn vandaag 300 nieuwe berichten
|
||||||
| Registreer | Forum regels | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| DutchJoomla.org Hier plaatsen wij aankondigingen en mededelingen. Tevens kun je in het Feedback forum terecht voor vragen en/of opmerkingen over de website, de organisatie en alle overige zaken m.b.t. DutchJoomla.org. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
laat me lekker pionier zijn
|
||||
|
||||
|
Ik heb de eerste release van j1.6 al een tijdje draaien op mijn testserver en heb toch enkele bedenkingen.
Meer of de helft van de componenten en extensies werken maar half en vragen veel aanpassingen. Ben nog steeds bezig om hem helemaal uit te pluizen.... voor ik hem ooit gebruik voor mijn live site een update te geven zal de 1.6 toch al een geruime tijd op stable moeten staan ![]() Grtz SilkyThrower |
|
|
||||
|
||||
|
de laatste release van 1.6 is ook een alpha, en alpha's zijn ook niet bedoeld om volledig te werken
![]() oh en over die beta (ook dat is geen stable release dus hier zouden nog steeds fouten in kunnen zitten, hoewel in principe in een beta alles in hoofdlijnen wel moet werken) die zogenaamd uit zou moeten komen... ga er maar niet vanuit dat ie (letterlijk) vandaag of morgen komt hoor. ik heb geen inside informatie of zo, maar puur op gevoel en ervaring met andere releases ben ik bang dat het nog wel ietsje langer duurt.
|
||||
|
||||
|
Ik zit ook te wachten maar zoals zo vaak bij releasedatums komt het indek woordtje misschien weer van pas.
![]() blijf er wel bij heb liever een stable versie in mei of zelfs december dan een unstable versie in maart.
|
||||
|
||||
|
Is er iemand die de waarheid kent? Ik ben aan het wachten op 1.6, omdat ik als beginner het al moeilijk genoeg vindt. Joomulus (er is een security update trouwens) en social bookmarking krijg ik niet aan de praat. Als ik de boel opnieuw installeer wil ik graag dat het gelijk 1.6 is. Op dit moment heb ik helemaal geen website. Dat staat toch een beetje gek, omdat ik communicatieadviseur ben.
|
||||
|
||||
|
Citaat:
![]() Er zijn genoeg helpende handen ![]() Grtz SilkyThrower |
|
|
||||
|
||||
|
Heb ik al een keer gedaan. De eerste keer werd ik geweldig geholpen door Lazy Garfield. Ik heb wel een vermoeden wat er nu aan de hand is, vanwege de meldingen, maar wil de anderen niet teveel tot last zijn. Daarom nog maar even wachten.
Andere reden is, omdat ik in de toekomst een documentgenerator op mijn website wil. Mensen die mijn website bezoeken, moeten een lange serie vragen beantwoorden, waarmee de website een communicatieplan genereert. Ik wil het heel graag als gratis dienst aanbieden. In het achterhoofd heb ik sportclubs en kleine zelfstandigen die geen geld hebben voor dure professionals. Het ding moet echter zo goed worden, dat mijn collega's die voor grote organisaties werken ook zorgen dat ze hun best blijven doen. Voor dit plan zal ik vast nog wel een keer komen aankloppen. Ik wil niet dat ik tegen die tijd mijn credits heb verspeeld.
|
||||
|
||||
|
op 1.6 wachten is echt niet verstandig...
het duurt echt nog wel even hoor, ik zit niet in het team, dus kan je geen datum of zo noemen, maar wachten met je site tot 1.6 uitkomt is echt geen overweegbare optie op dit moment; als er al iets uitkomt binnenkort dan zal dat een eerste beta zijn, en dan wordt het afwachten op de volgende stap, wat misschien zelfs wel een tweede beta is... en bovendien; als ik je plannen zo hoor heb je 1.6 helemaal niet nodig; 1.6 wordt vooral beter op het gebied van ACL en wat weergave dingetjes, maar daar zit je helemaal niet op te wachten, dus wat is reden eigenlijk wel? ik zou gewoon met 1.5 aan de slag gaan, en je vragen kun je inderdaad altijd hier kwijt! je opmering over een ander tot last zijn is hier niet aan de orde, daar zijn we voor ![]() als je nu installatie problemen met componenten hebt, wil dat helemaal niet zeggen dat dit in 1.6 opgelost is; het is geen volledig nieuw geschreven versie he, hij is alleen verbeterd, en er zijn dingen aan toegevoegd, maar de kans is zeker aanwezig dat je hier dezelfde problemen in zult gaan krijgen als die je al hebt...
Zelf je topic afsluiten? Lees hier hoe dat moet. Zoek je een antwoord op je vraag? Kijk dan eerst in de FAQ of de Help-pagina's. Laatst gewijzigd door MaartenN; 5 april 2010 om 21:29 |
|
|
||||
|
||||
|
voor degene die er op zitten te wachten:
in een blog op joomla.org (http://community.joomla.org/blogs/co...16-status.html) geeft Mark Dexter een kleine update over de stand van zaken rondom 1.6 beta. Er is een lijst gemaakt met dingen die nog gedaan moeten worden voor de beta wordt vrijgegeven, die kan iedereen inzien: http://spreadsheets.google.com/pub?k...Huh_DcLA&gid=6
|
||||
|
||||
|
Ben wel blij dat ze toch kijken naar opties om hem van 1.5 te upgraden naar 1.6.
|
||||
|
||||
|
maar da's dan wel weer
Citaat:
ik ben namelijk één van de mensen die rijkhalsend uitkijkt naar de release, mocht dat door al mijn voorgaande berichten niet helemaal duidelijk zijn maar mijn standpunt blijft: overstappen hóeft (voorlopig!) niet voor de meeste mensen, tenzij je bepaalde functionaliteit mist nu
|
||||
|
||||
|
Nee ben het volledig met je eens hoor wachten heeft geen zin kan zo nog een half jaar of langer duren voor er eens een echte stable release uit komt en voor alle plugin's er op gaan passen kan nog wel langer duren aangezien ze geen legacy mode inbouwen voor 1.5
ik heb maar 1 functionaliteit nodig van 1.6 en dat is subcatergoriën heb het nu wel opgelost dat het werkt met 1.5 maar het zou makkelijker te beheren zijn als joomla het gewoon zou ondersteunen ![]() en on hold betekend in ieder geval meer dan is not possible
|
|||
|
|||
|
ook mooi zou zijn ene automatische update zoals in Typo geen mappen meer met ftp maar als .zip via de installer
|
||||
|
||||
|
Mhm net even 1_6 geïnstalleerd en ziet er vwb gebruikers en groepen aanmaken, positief uit. ben benieuwd wanneer de eerste stabiele werkbare versie uit komt.
|
|
|
||||
|
||||
|
Joomla! 1.6 Development Shifting Gears
hoewel er geen datums genoemd worden, toch weer een beetje nieuws uit het 1.6 development team.
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwsbericht - Eduvision Joomla! Seminar op donderdag 8 april 2010 | DutchJoomla! | DutchJoomla.org | 0 | 25 februari 2010 08:30 |
| Nieuwsbericht - Joomla 1.6 update - februari 2010 | DutchJoomla! | DutchJoomla.org | 2 | 21 februari 2010 21:28 |
| Nieuwsbericht - Nederlandse Joomla!-dagen op 23 en 24 april 2010 in Utrecht | DutchJoomla! | DutchJoomla.org | 0 | 18 januari 2010 22:40 |
| Afgehandeld - Van begin tot het eind hulp bij template | ikke_tippi | Templates en lay-out | 3 | 11 maart 2008 15:09 |