|
Er zijn vandaag 235 nieuwe berichten
|
||||||
| Registreer | Forum regels | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| DutchJoomla.org Hier plaatsen wij aankondigingen en mededelingen. Tevens kun je in het Feedback forum terecht voor vragen en/of opmerkingen over de website, de organisatie en alle overige zaken m.b.t. DutchJoomla.org. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
||||
|
||||
Het Joomla projectteam is melde vandaag de release van Joomla 1.6 alpha 2. Deze release bevat veel nieuwe toepassingen, zoals die door de community zijn gevraagd. De meest opvallende is ACL (Acces Control List). Andere toepassingen zijn hieronder te lezen evenals wat er in de toekomst nog kan worden verwacht in Joomla! 1.6.Dit is een alpha release. Dit type release is bedoeld voor de ontwikkelaar en de hobbie-gebruikers als inkijk-versie.. Het is niet de bedoeling dat deze versie wordt gebruikt voor een productie-website. Nieuwe verbeteringen / toepassingen die zijn toegevoegd sind het uitbrengen van alpha 1zijn:
Na alpha 2 zal de Joomla community de eerste beta release kunnen verwachten. Er zijn geen intenties om nog een 3de alpha release uit te brengen. De volgende toekomstige verbeteringen zitten er nog aan te komen.:
Je kunt deze Alpha2 release hier downloaden: http://joomlacode.org/gf/project/joo...ackage_id=3585 Voor wie Joomla! 1.6 wil bekijken zonder zelf al te gaan installeren, is het ook mogelijk om een voorbeeldwebsite te bekijken met deze Alpha 2 release door een PM te sturen aan Walsemgeest Dit artikel is geschreven door: Ken Crowder en vertaald door DutchJoomla! More... |
|
|
|||
|
|||
|
Bedankt voor de melding
|
|
|
||||
|
||||
|
wow, net even geinstalleerd maar ik ben onder de indruk
't begint zowaar ergens op te lijken nu.waarom komen dit soort leuke dingen altijd uit als ik eigenlijk veel te druk ben met andere dingen nu moet ik nog een week wachten voor ik echt goed kan gaan testen
|
||||
|
||||
|
Morgen ook maar eens even doen... ben benieuwd!
|
|
|
|||
|
|||
|
Laat ons weten, ben ook erg benieuwd naar
|
|
|
|||
|
|||
|
Is er eigenlijk al een releasedatum? Of nog volop in ontwikkeling?
|
|
|
||||
|
||||
|
nee, nog volop in ontwikkeling.
er komt sowieso nog een beta, verder weet ik eerlijk gezegd niet. als het net zo gaat als met de release van 1.5 dan duurt het waarschijnlijk nog wel ff voordat we een stable release hebben hoor...
|
||||
|
||||
|
Net geinstalleerd!
Ziet er inderdaad erg goed uit! Grote voorruitgang, voor het uitgebreide ACL, echt top! Iets wat een goede toevoeging is voor Joomla. Ik mis nog iets voor het toevoegen van embed media aan articles oid , dat hadden ze er op zich wel standaard in mogen verwerken!Ik ga met deze install voor de fun een vervolg site maken, kijken of ik tegen dingen aanloop. |
|
|
|||
|
|||
|
Hoe kun je het beste deze release installeren?
|
|
|
||||
|
||||
|
wat bedoel je precies??
installeren gaat net zoals bij 1.5; database aanmaken, bestanden met ftp uploaden en dan de installatiewizard doorwerken. ik heb 'm op een subdomein van mijn eigen website geinstalleerd om zo niet m'n eigen website in de weg te zitten, 1.6 alpha2 is namelijk nog niet echt geschikt om te gaan gebruiken in "live" omgevingen.
|
|||
|
|||
|
Het is meer dat het configuration.php-dst nu in de Installation map staat, dus er is wel iets veranderd.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
De lokatie waar dit staat lijkt me het minst belangrijk, die is alleen nodig als je installatiefolder niet schrijfbaar is en je dus een leeg config bestandje hebt. Vind de map installation ook logischer dan in de root.Er is zoveel herschreven maar nogmaals, dit is slechts een kijkje in de keuken van wat er gaat komen. De stable versie zal echt nog wel even duren en als hij stable is zal men de extenties moeten herschrijven (geen grote aanpassingen als het goed is).. Kortom: ben je nieuwsgierig en wil je wat meer weten, dan kun je gaan kijken. Ben je van plan om er meer mee te gaan doen: helaas dit is echt geen optie en sterk af te raden!
|
||||
|
||||
|
Ik kan niet wachten tot dat 1.6 stable uit komt. Het lost precies de dingen op waar ik nu tegen aan loop.
Ik ga nog even met de Alpha versie stoeien.
|
||||
|
||||
|
Leuk om zo veel enthousiaste reacties te lezen.
Als iemand het leuk lijkt om zijn of haar eerste indruk van 1.6 te beschrijven, denk dan ook even aan ons. ![]() Misschien kunnen we je verhaal een mooi plekje geven op deze website. |
|
|
|||
|
|||
|
Net Geinstaleerd!
Ziet er erg mooi uit maar mis nog een paar dingen. Weet je wat ikzelf persoonlijk heel makkelijk zou vinden. Als er nou zoiets kwam een of andere module die users aan kon maken. Gewoon dat je dus een witte pagina te zien krijgt en zelf door te slepen vakken kunt maken en deze users een naam geeft zodat je hier je module's in kunt activeren. De Artikelmaneger zelf vindt ik ook onduidelijk. Deze hadde ze beter gewoon de oude kunnen laten. Qua style is Joomla er zeker op vooruit gegaan. 8/10 Gr. jesper
| Discussietools | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Tip! - Joomla 1.6 Alpha 2 | Smartie_martin | Joomla! 1.6 | 17 | 29 april 2010 00:55 |
| Nieuwsbericht - Joomla! 1.6 Alpha Vrijgegeven | walsemgeest | DutchJoomla.org | 8 | 23 juni 2009 20:31 |
| Afgehandeld - joomla 1.5.9 met expose 4.6.3 alpha c | jerofender | Joomla Extensies | 3 | 27 mei 2009 13:50 |