|
|||||||
| Joomla! nieuws (Inter)nationaal Joomla! nieuws en aanverwante zaken. |
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Weergavemodus |
|
|
|||
|
|||
|
Op joomla.taalbestand.nl staat ook (al)
een nederlandse vertaling van joomla 1.5 RC3.http://joomla.taalbestand.nl/nieuws/...n-vrijgeg.html Mij is niet geheel duidelijk waarom dutchjoomla een eigen versie uitbrengt. ![]() Is het niet beter de krachten te bundelen en in te steken op 1 nederlandstalige versie? ![]() gr. Jac |
|
|
||||
|
||||
|
DutchJoomla is van oudsher degene die Mambo / Joomla vertalingen leverde, hier is sindskort joomla.taalbestand.nl bijgekomen, nadat Sander het DutchJoomla team verlaten heeft.
DutchJoomla heeft besloten om de 1.5 serie niet direct te gaan vertalen omdat het nog in een dusdanig onstabiele fase verkeerde dat er waarschijnlijk erg veel dubbel werk gedaan moest worden, wat niet kon i.v.m. de capaciteit van het team toentertijd. Momenteel is het Taal Team zwaar uitgebreid en komt de 1.5 stable eraan, wat betekent dat we niet dubbel werk hoeven te verzetten.
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Je weet: Nederlands is toch anders dan Vlaams! |
|
|
||||
|
||||
|
Beste Jac,
Allereerst bedankt voor je feedback! Zoals wellicht bekend heeft DutchJoomla zich vanaf het begin af aan al gericht op het vertalen van de Joomla! core en de beschikbare extensies. Zoals aangegeven in het nieuwsbericht hebben wij bewust gekozen om de vertaling van de 1.5 versie pas te starten als de stable versie in zicht is. Aangezien dit nu het geval is gaan wij verder met waar we gebleven waren. De reden dat wij hier bewust voor hebben gekozen is odat zolang de versie nog zodang in ontwikkeling is deze (grotendeels) niet zal worden ingezet op een produtcie site, wij waren en zijn dus van mening dat wij die tijd beter konden inzetten vor het vertalen van extensies voor Joomla 1.0.x. Joomla! Nederlands, die de huidige taalbestanden heeft vertaald, is begin dit jaar gestart met het vertalen van extensies en de core. Dit project zal naar alle waarschijnlijkheid ook vertalingen hebben gedaan van al reeds vertaalde extensies. Wij zien niet in waarom wij onze werzaamheden, die wij uitvoeren voor de DutchJoomla communitie, zouden moeten staken omdat Joomla! Nederlands Januari 2007 heeft besloten zich ook bezig te houden met het vertalen van de core en de beschikbare extensies. Hopende je vraag te hebben beantwoord. |
|
|
|||
|
|||
|
@ allen.
Duidelijk, nu weet ik waarom er twee vertaallijnen zijn. Wellicht staat dat ergens vermeld maar mij was het niet bekend. Dank jullie voor het beantwoorden van mijn vraag. gr. Jac |
![]() |
| Onderwerpopties | |
| Weergavemodus | |
|
|
Soortgelijke onderwerpen
|
||||
| Onderwerp | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
| Vertaling Joomla 1.5 release?! | larsvandermade | Vertalingen (1.5) | 3 | 20-08-07 21:28 |
| Joomla! 1.5 vertaling, Opmerkelijk! | Hummerbie | Feedback | 12 | 29-10-06 15:40 |