|
|||||||
| Boekenhoek Forum waar recensies gegeven kunnen worden op de verschillende boeken die er over Joomla! in de handel verkrijgbaar zijn. |
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Weergavemodus |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
|
|||
|
|||
|
Ik heb het boek gisteren gekocht. De eerste 12 hoofdstukken heb ik overgeslagen, want die lijken me gesneden koek voor iemand, die al eens een Joomla-site heeft opgetuigd.
Hoofdstuk 13 gaat over zelf een template voor J1.5 maken. Uitgaande van een duidelijke structuur laat het boek zien hoe je de index.php maakt en hoe de bijbehorende template.css. Heel even wordt stilgestaan bij het nieuwe van Joomla 1.5 t.o.v. 1.o.x, nl. de template override (blz.230) (of is het template overwrite?(blz.247, geschreven door Angie Radtke, die het Beez-template maakte). Dit onderwerp is tijdens de Joomla Bootcamp van 24 april veel uitgebreider aan de orde geweest. Wat ik mis in H13 is uitgaande van een "echt" ontwerp, het slicen daarvan en het op die manier "opleuken" van de template. Misschien niet specifiek iets voor het "Gebruiken, beheren en uitbreiden van Joomla", maar dit zou het boek heel veel meerwaarde hebben gegeven. Dan H15 "Eigen componenten, modules en plugins", ook iets wat tijdens de Joomla Bootcamp van 24 april aan de orde is geweest. Dit hoofdstuk is zeer geslaagd (eerlijk gezegd heb ik daarom het boek gekocht). Na de component "Hallo wereld" wordt een component, met module en zoek-plugin "Auto" gemaakt, een occasionlijst. Heel duidelijk uitgelegd. Ook wordt kort en goed het voordeel van het model-view-controller patroon behandeld. Na het lezen van deze twee hoofdstukken uit dit boek is mijn twijfel over het gebruik van J1.5 geheel weg. J1.5 is veel makkelijker aan je eigen wensen aan te passen dan J1.0.x. Dit boek is een zeer goede opstap om je eigen com-, mod- en plugin te maken! Ik krijgt er na lezen gewoon zin in! En dat had ik zeker niet met J1.0.x! Laatst aangepast door waitsee : 03-05-08 om 06:24. Reden: Uitbreiding |
|
|
||||
|
||||
|
Probeer zeker de boeken van Dan Rahmel (Packt en Appress) en Joseph Leblanc (AANRADER!! - PACKT) als je echt wil leren ontwikkelen voor Joomla! Het boek van Graf ga ik volgende week ophalen.
|
|
|
||||
|
||||
|
Voor J 1.0.x was ook veel minder te vinden..
Ik heb het boek Professional Joomla! gekocht van Dan Rahmel. Hierin worden ook heel veel interessante dingen besproken, aanrader! |
|
|
||||
|
||||
|
Ik heb inmiddels ook het boek gelezen en een recensie gemaakt voor de geďnteresseerden: http://www.mijnjoomlasite.nl/blog/re...oomla-1.5.html
|
||||
|
||||
|
Ik ben het volledig met je eens. Ik heb het boek vandaag gekocht en ik moet zeggen dat ik even twijfelde met het te kopen. Het leek me dat het boek niet verder ging dan de basisadministratie van Joomla maar dan zag ik opeens de laatste hoofdstukken over accesibility, templates, componenten. Het boek is een must have naslagwerk en ik ben er heel tevreden van.
|
![]() |
| Onderwerpopties | |
| Weergavemodus | |
|
|
Soortgelijke onderwerpen
|
||||
| Onderwerp | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
| Menu in joomla 1.5 ten opzichte van joomla 1.x.x | fr-legioen | Core verbeteringen (1.5) | 0 | 08-03-08 12:14 |
| Archief verdwenen uit Joomla 1.5? | 112webteam | Content en Nieuws (1.5) | 0 | 05-03-08 11:37 |
| uninstall Joomla 1.5 v3 - Hoe moet dat? [opgelost] | morningcoffee | Installatie, Upgrade en Backup (1.5) | 8 | 22-02-08 17:53 |
| Joomla 1.0.x versus Joomla 1.5 | emergency-games | Overige (1.5) | 10 | 15-11-07 22:39 |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:47.
Door gebruik te maken van deze site wordt expliciet akkoord gegaan met onze regels & algemene voorwaarden.

Lineaire modus