Ga terug   DutchJoomla! Forum > Joomla! Nieuws en Mededelingen > Joomla! nieuws > Boekenhoek
Er zijn vandaag 245 nieuwe berichten

Boekenhoek Forum waar recensies gegeven kunnen worden op de verschillende boeken die er over Joomla! in de handel verkrijgbaar zijn.

Reageren

Discussietools
Oud 1 mei 2008, 16:34
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Joomladdict

Leeftijd: 24
Oplossingen: 2
Stuur een bericht via MSN naar Sander Stuur een bericht via Skype™ naar Sander
Standaard Boek: Essentie van Joomla! 1.5

Citaat:
Afgelopen week is er een nieuw Nederlandstalig Joomla! boek op de markt verschenen, ‘Essentie van Joomla! 1.5’. Het boek is geschreven door Hagen Graf, een Joomla!-expert van het eerste uur.
Lees hier het volledige nieuwsbericht.
Lijkt het jou leuk om andere Joomla gebruikers te ontmoeten en ervaringen te delen? Bezoek dan een van de Joomla gebruikersgroepen in Nederland en België, info op http://www.joomlacommunity.eu/joomla...rsgroepen.html
Met citaat reageren
Oud 3 mei 2008, 06:09
waitsee waitsee is offline
Nieuwkomer

Oplossingen: 0
Standaard Re: Boek: Essentie van Joomla! 1.5

Ik heb het boek gisteren gekocht. De eerste 12 hoofdstukken heb ik overgeslagen, want die lijken me gesneden koek voor iemand, die al eens een Joomla-site heeft opgetuigd.
Hoofdstuk 13 gaat over zelf een template voor J1.5 maken. Uitgaande van een duidelijke structuur laat het boek zien hoe je de index.php maakt en hoe de bijbehorende template.css. Heel even wordt stilgestaan bij het nieuwe van Joomla 1.5 t.o.v. 1.o.x, nl. de template override (blz.230) (of is het template overwrite?(blz.247, geschreven door Angie Radtke, die het Beez-template maakte). Dit onderwerp is tijdens de Joomla Bootcamp van 24 april veel uitgebreider aan de orde geweest.
Wat ik mis in H13 is uitgaande van een "echt" ontwerp, het slicen daarvan en het op die manier "opleuken" van de template. Misschien niet specifiek iets voor het "Gebruiken, beheren en uitbreiden van Joomla", maar dit zou het boek heel veel meerwaarde hebben gegeven.

Dan H15 "Eigen componenten, modules en plugins", ook iets wat tijdens de Joomla Bootcamp van 24 april aan de orde is geweest.
Dit hoofdstuk is zeer geslaagd (eerlijk gezegd heb ik daarom het boek gekocht). Na de component "Hallo wereld" wordt een component, met module en zoek-plugin "Auto" gemaakt, een occasionlijst. Heel duidelijk uitgelegd. Ook wordt kort en goed het voordeel van het model-view-controller patroon behandeld.

Na het lezen van deze twee hoofdstukken uit dit boek is mijn twijfel over het gebruik van J1.5 geheel weg. J1.5 is veel makkelijker aan je eigen wensen aan te passen dan J1.0.x.
Dit boek is een zeer goede opstap om je eigen com-, mod- en plugin te maken!
Ik krijgt er na lezen gewoon zin in! En dat had ik zeker niet met J1.0.x!

Laatst gewijzigd door waitsee; 3 mei 2008 om 06:24 Reden: Uitbreiding
Met citaat reageren
Oud 3 mei 2008, 23:31
rockarena's schermafbeelding
rockarena rockarena is offline
Senior Joomler

Leeftijd: 29

Probeer zeker de boeken van Dan Rahmel (Packt en Appress) en Joseph Leblanc (AANRADER!! - PACKT) als je echt wil leren ontwikkelen voor Joomla! Het boek van Graf ga ik volgende week ophalen.
Met citaat reageren
Oud 5 mei 2008, 09:36
webXalt's schermafbeelding
webXalt webXalt is offline
Senior Joomler

Leeftijd: 23
Stuur een bericht via MSN naar webXalt

Voor J 1.0.x was ook veel minder te vinden..
Ik heb het boek Professional Joomla! gekocht van Dan Rahmel. Hierin worden ook heel veel interessante dingen besproken, aanrader!
Oud 5 mei 2008, 16:09
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Joomladdict

Leeftijd: 24
Oplossingen: 2
Stuur een bericht via MSN naar Sander Stuur een bericht via Skype™ naar Sander

Ik heb inmiddels ook het boek gelezen en een recensie gemaakt voor de geïnteresseerden: http://www.mijnjoomlasite.nl/blog/re...oomla-1.5.html
Lijkt het jou leuk om andere Joomla gebruikers te ontmoeten en ervaringen te delen? Bezoek dan een van de Joomla gebruikersgroepen in Nederland en België, info op http://www.joomlacommunity.eu/joomla...rsgroepen.html
Met citaat reageren
Oud 5 mei 2008, 22:12
rockarena's schermafbeelding
rockarena rockarena is offline
Senior Joomler

Leeftijd: 29

Ik ben het volledig met je eens. Ik heb het boek vandaag gekocht en ik moet zeggen dat ik even twijfelde met het te kopen. Het leek me dat het boek niet verder ging dan de basisadministratie van Joomla maar dan zag ik opeens de laatste hoofdstukken over accesibility, templates, componenten. Het boek is een must have naslagwerk en ik ben er heel tevreden van.
Met citaat reageren
Oud 18 mei 2008, 23:58
emel emel is offline
Top Joomler

wat vinden jullie van dit boek... ik wil dit namelijk aanschaffen...

http://www.joomla-cursus.nl/joomla-templates-boek/
Met citaat reageren
Oud 19 mei 2008, 00:03
MarijkeS MarijkeS is offline
Joomlaholic

Leeftijd: 47

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emel Bekijk bericht
wat vinden jullie van dit boek... ik wil dit namelijk aanschaffen...

http://www.joomla-cursus.nl/joomla-templates-boek/
In dit draadje vind je wat de mensen van dit boek vinden:
http://forum.dutchjoomla.org/t31463-...ontwerpen.html
Overigens heb ik het boek zelf ook en ... ik kan het je van harte aanbevelen.
Oud 15 december 2008, 09:55
cuby's schermafbeelding
cuby cuby is offline
Nieuwkomer

Leeftijd: 50

Ik heb dit boek van de week gekocht met daarbij de gedachte dat ik nu alles wel zo'n beetje in de gaten heb, wat Joomla betreft. Toch ben ik er blij mee omdat het hier en daar toch veel verder gaat, de uitleg erg goed is en ik toch weer nieuwe dingen heb opgestoken. Ook had ik niet door dat het tempate Beez, dat uitgebreid in het boek wordt besproken, veel meer in zich heeft, met name voor mensen met een visuele beperking. Kortom, een aanrader voor iedereen die serieus met Joomla aan de slag wil of is.
Oud 21 augustus 2010, 09:19
huale768 huale768 is offline
Banned

Ik heb dit boek van de week gekocht met daarbij de gedachte dat ik nu alles wel zo'n beetje in de gaten heb, wat Joomla betreft. Toch ben ik er blij mee omdat het hier en daar toch veel verder gaat, de uitleg erg goed is en ik toch weer nieuwe dingen heb opgestoken. Ook had ik niet door dat het tempate Beez, dat uitgebreid in het boek wordt besproken, veel meer in zich heeft, met name voor mensen met een visuele beperking. Kortom, een aanrader voor iedereen die serieus met Joomla aan de slag wil of is. Ik ben het volledig met je eens. Ik heb het boek vandaag gekocht en ik moet zeggen dat ik even twijfelde met het te kopen. Het leek me dat het boek niet verder ging dan de basisadministratie van Joomla maar dan zag ik opeens de laatste hoofdstukken over accesibility, templates, componenten. Het boek is een must have naslagwerk en ik ben er heel tevreden van.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten