|
Er zijn vandaag 246 nieuwe berichten
|
||||||
| Registreer | Forum regels | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Joomla! nieuws (Inter)nationaal Joomla! nieuws en aanverwante zaken. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Meer dan 1000 Nederlandstalige Joomla! sites op www.mijnjoomlasite.nl Lijkt het jou leuk om andere Joomla gebruikers te ontmoeten en ervaringen te delen? Bezoek dan een van de Joomla gebruikersgroepen in Nederland en België, info op http://www.joomlacommunity.eu/joomla...rsgroepen.html Laatst gewijzigd door Sander; 10 september 2008 om 00:48 |
|
|
||||
|
||||
|
Sander,
Vertel ff iets meer. 1. Hoeveel risico loop ik met 1.5.6? 2. Zijn er korte termijn truuks die het risico beperken? 3. Wat is er naast de veiligheid nog meer veranderd waar ik op moet letten? 4. Moet ik nu nog accuut een backup maken voordat ik ga slapen? Rob
|
||||
|
||||
|
Ik ben het een en ander nog even aan het uitzoeken, maar een eenvoudige hack als bij 1.5.6 lijkt het niet te zijn (iig nog geen hobby handleiding te vinden). Zie voor info over de lekken het Joomla Security Center: http://developer.joomla.org/security.html
Korte termijn truuks: upgraden ![]() Volledige changelog is in de downloads te vinden.
Meer dan 1000 Nederlandstalige Joomla! sites op www.mijnjoomlasite.nl Lijkt het jou leuk om andere Joomla gebruikers te ontmoeten en ervaringen te delen? Bezoek dan een van de Joomla gebruikersgroepen in Nederland en België, info op http://www.joomlacommunity.eu/joomla...rsgroepen.html |
|
|
|||
|
|||
|
1. Hoeveel risico loop ik met 1.5.6? Dit is een veilige versie, echter in 1.5.7 zijn wel zaken opgelost...morgen upgraden zou ik zo zeggen.
2. Zijn er korte termijn truuks die het risico beperken? nee, gevonden issues zijn erg low-level, geen hacks bekend, maar opgelost door JSST. 3. Wat is er naast de veiligheid nog meer veranderd waar ik op moet letten? zie release notes...eigenlijk alleen maar bug fixes 4. Moet ik nu nog accuut een backup maken voordat ik ga slapen? dat moet je altijd doen :-) |
|
|
||||
|
||||
|
Grapjas,
Ik wil nu naar bed. 1.5.7 installeren kost tijd. Ik heb maar 2 sites onder mijn hoede, krijg ik nog wel voor elkaar om snel dicht te zetten/een backup te draaien. Maar om snel de boel dicht te gooien: - Site offline zetten? - Admin hernoemen? - Afwijkende prefix gebruiken? ROb
|
||||
|
||||
|
Ik zou ook net m'n nest in ...
|
||||
|
||||
|
Sorry heren, plaatsen de volgende keer het bericht wel de ochtend erna
![]() Succes met upgraden.
Meer dan 1000 Nederlandstalige Joomla! sites op www.mijnjoomlasite.nl Lijkt het jou leuk om andere Joomla gebruikers te ontmoeten en ervaringen te delen? Bezoek dan een van de Joomla gebruikersgroepen in Nederland en België, info op http://www.joomlacommunity.eu/joomla...rsgroepen.html |
|
|
||||
|
||||
|
Doe anders een automagische post om een uurtje of 6 of 7
|
||||
|
||||
|
Eindelijk weer es wat te upgraden...
Dacht dat we klaar waren
|
|
|
||||
|
||||
|
Trek de lijstjes er maar weer bij ja
ik heb net een slaaploos nachtje updates doorgevoerd.
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Joomla! 1.5.5 [Mamni] vrijgegeven | MarijkeS | Joomla! nieuws | 9 | 4 augustus 2008 17:26 |
| Afgehandeld - Vertaling Joomla 1.5 release?! | larsvandermade | Vertalingen | 3 | 20 augustus 2007 21:28 |
| Afgehandeld - Joomla 1.0.11 Critical security release (weldra beschikbaar) | Vancanneyt | Installatie, Upgrade en Backup | 19 | 27 december 2006 19:07 |
| Afgehandeld - Joomla boek en nieuwe release | The Recruit | Overige | 5 | 5 oktober 2006 18:34 |